Overlijdensrisicoverzekering met een deadline

Internettussenpersoon WitGeld.nl, aanbieder van provisieloze verzekeringen bood dinsdag 5 juli 2012 haar Levensverzekeringen aan via Groupon.nl. Het bedrijf, dat zelf zegt geen enkele traditie in de financiële branche te respecteren, degradeert hiermee een serieus product als een overlijdensrisicoverzekering tot een schoonheidsbehandeling of een dagje karten.

Algemeen directeur Marius van der Kooy: “Een overlijdensrisicoverzekering is een zéér serieus, maar zeker geen ingewikkeld product. Het is een levensverzekering die je nabestaanden behoedt voor een financiële tegenslag mocht je vroegtijdig overlijden. Binnen 10 minuten vraag je er online een aan, en overstappen is niet meer dan een administratieve handeling van 5 minuten.

Wij zijn van mening dat je hier geen adviseur bij nodig hebt, en dus is een doorlopende provisie van 25% per maand bij dit soort eenvoudige producten gewoon niet eerlijk naar de klant. Dat willen wij met deze actie benadrukken.”

Dat de klok op de kortingsbonnensite afloopt is volgens van der Kooy een leuk en grappig detail.